7.7.2019 Muovipullon uusi elämä auton materiaalina
Autoteollisuus on tärkeä uusiomuovin käyttäjä, sillä autojen raaka-aineena voidaan usein hyödyntää myös uusiomuoviraaka-aineita, jotka eivät sovellu esimerkiksi elintarvikepakkauksiin. Autonvalmistajat ovat viime vuosina pyrkineet etsimään uusia käyttökohteita kierrätetylle muovimateriaalille ja myös biomuovit tekevät tuloaan autoteollisuuden materiaaleiksi.
23.4.2019 Miten pääsemme hiilineutraaliin liikenteeseen? Autovero pois ja romutuspalkkio säännölliseksi
Vuonna 2020 nähdään ensimmäinen suurempi kasvu täyssähkön menekissä, koska autonvalmistajien on pakko saavuttaa niille asetetut – miljardisakoilla ryyditetyt – 95 g/km-päästörajat, arvioi Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.
5.2.2019 Autovero ei ole mielipidekysymys
Autokannan kiertonopeus kasvaa, kun auton hankintahinta alenee merkittävästi, muistuttaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan
13.1.2019 850 000 sähköautoa Suomeen vuoteen 2030 mennessä – mitä se vaatisi?
Valistuneimmat ilmastodosenttimme tietänevät, ettei ilmastonmuutokseen ole yksinkertaista ratkaisua, kertoo Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.
16.12.2018 Suomi ei voi kieltää EU:n hyväksymiä polttomoottoriautoja
Tero Kallion vieraskolumni Kauppalehdessä.
4.2.2018 Nopeudeltaan rajoitettu auto on mopoautoa turvallisempi
Tero Kallion blogi Verkkouutisissa.
3.1.2018 Romutuspalkkio on Sampo
Tero Kallion blogi on julkaistu Autouutisten numerossa 1/2018 (autouutiset.com)