rss Blogeja ja kolumneja

7.7.2019 Muovipullon uusi elämä auton materiaalina

Autoteollisuus on tärkeä uusiomuovin käyttäjä, sillä autojen raaka-aineena voidaan usein hyödyntää myös uusiomuoviraaka-aineita, jotka eivät sovellu esimerkiksi elintarvikepakkauksiin. Autonvalmistajat ovat viime vuosina pyrkineet etsimään uusia käyttökohteita kierrätetylle muovimateriaalille ja myös biomuovit tekevät tuloaan autoteollisuuden materiaaleiksi.

Lue lisää


23.4.2019 Miten pääsemme hiilineutraaliin liikenteeseen? Autovero pois ja romutuspalkkio säännölliseksi

Vuonna 2020 nähdään ensimmäinen suurempi kasvu täyssähkön menekissä, koska autonvalmistajien on pakko saavuttaa niille asetetut – miljardisakoilla ryyditetyt – 95 g/km-päästörajat, arvioi Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.

Lue lisää


5.2.2019 Autovero ei ole mielipidekysymys

Autokannan kiertonopeus kasvaa, kun auton hankintahinta alenee merkittävästi, muistuttaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n Tero Kallio Verkkouutisten blogissaan

Lue lisää


13.1.2019 850 000 sähköautoa Suomeen vuoteen 2030 mennessä – mitä se vaatisi?

Valistuneimmat ilmastodosenttimme tietänevät, ettei ilmastonmuutokseen ole yksinkertaista ratkaisua, kertoo Tero Kallio Kauppalehden vieraskolumnissaan.

Lue lisää


16.12.2018 Suomi ei voi kieltää EU:n hyväksymiä polttomoottoriautoja

Tero Kallion vieraskolumni Kauppalehdessä.

Lue lisää


4.12.2018 Lääkettä autovero-ongelmaan

Tero Kallion blogi Verkkouutisissa

Lue lisää


3.8.2018 Näin muuttuu autojen päästömittaus

Tero Kallion blogi Verkkouutisissa

Lue lisää


2.4.2018 Tesla – keisari ilman vaatteita?

Tero Kallion blogi Verkkouutisissa.

Lue lisää


4.2.2018 Nopeudeltaan rajoitettu auto on mopoautoa turvallisempi

Tero Kallion blogi Verkkouutisissa.

Lue lisää


3.1.2018 Romutuspalkkio on Sampo

Tero Kallion blogi on julkaistu Autouutisten numerossa 1/2018 (autouutiset.com)

Lue lisää


Edelliset Seuraavat